Handelsbetingelser

 

Oplysninger om BEFREE.DK

Befree aps, Nørre Bjertvej 67-1, 6000 Kolding, Danmark, Tlf: (+45) 76 30 10 36, info@befree.dk
 
CVR-nr.: 27 97 90 76
Telefon: +45 76 30 10 36  
E-mail: info@befree.dk
 
Bank: Middelfart Sparekasse – Reg: 0759 Konto: 3224763785
 
Når du afgiver bestilling, accepterer du de generelle nedenstående handelsbetingelser gældende for Befree.dk.
Bag Befree.dk står Befree ApS, som er det juridiske selskab, som aftalen indgås med.

Bestilling

Alle priser vises i DKK og er eksklusiv moms. 
Når du bestiller produkter på www.befree.dk skal du være opmærksom på, at aftalen ikke anses for endelig indgået, før du modtager en ordrebekræftelse fra Befree.dk. Ordrebekræftelsen bliver sendt til den angivne e-mail adresse.
 I teoretiske tilfælde kan der ske systemfejl, der gør, at du kan bestille et produkt, der for Befree.dk ikke er muligt at producere. I sådanne tilfælde vil Befree.dk kontakte dig og opstille forskellige løsningsforslag, hvor en af dem altid vil være, at du kan lade handlen gå tilbage.

Betaling

Du har følgende 2 muligheder for betaling:
1. Betalingskort (debit- og kreditkort): Vi modtager følgende kort: Dankort, VISA/Dankort, Visa-electron, Mastercard og VISA.
2. Kontooverførsel: Varen sættes i produktion, når betalingen er registreret. Husk at angive ordrenummer ved bankoverførelsen.


Sikkerhed

Betales der med betalingskort eller e-dankort, er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 DDK, hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem.
Hverken Befree.dk eller andre har mulighed for at læse oplysningerne.

Ved standardvarer, som f.eks "Gadeskilte" og "Standard vand", trækkes beløbet, når varerne sendes fra Befree.dk

Ved kundetilpassede produkter, som eksempelvis "Bannere", ”Plakater”, ”Roll-up bannere” og ”Klistermærker”, trækkes beløbet, når produktionen eller designet startes.
 Send aldrig penge til Befree.dk pr. brev. Vi kan ikke påtage os ansvaret for evt. bortkomne kontanter, checks, frimærker eller andet sendt til Befree.dk pr. brev.

Levering

Ved standardvarer som f.eks "Gadeskilte" og "Standard vand" er leveringstiden typisk 2-3 arbejdsdage.
 Ved kundetilpassede produkter, som eksempelvis "Vand med logo", ”Plakater”, ”Rollup bannere” og ”Klistermærker”, er designtiden typisk 2-3 arbejdsdage, hvis denne er ønsket, imens produktionstiden typisk 4-6 arbejdsdage.
Mod ekstrapris er der mulighed for at bestille ekspreshåndtering og ekspresfragt. Dette gøres samtidig med, at ordren placeres i vores e-shop. 
Ønskes den præcise dato kan Befree.dk kontaktes telefonisk på 76 30 10 36 eller på mail, info@befree.dk. Befree.dk vil ikke i alle tilfælde kunne oplyse om dato for levering, da det kan være afhængigt af Befree.dk’s underleverandører og de benyttede fragtfirmaer.
 Leveringstiden kan være længere i forbindelse med helligdage, Befree.dk’s leverandørers ferieperioder og fejlleverancer fra leverandører.

Ved pakker indenfor Post Danmarks maksimum mål sker forsendelsen med Post Danmark. Få mere info om dette på www.post.dk. Ved pakker større end Post Danmarks maksimum mål sker forsendelsen med Danske Fragtmænd A/S.
 Ønskes levering til udlandet, vil der blive opkrævet en ekstra leveringspris, svarende til den øgede forsendelsesudgift for Befree.dk. Du vil altid få oplyst denne pris, inden vi starter produktionen af det bestilte produkt, og du har selvfølgelig mulighed for at lade handlen gå tilbage, hvis du på baggrund af forsendelsesprisen ikke ønsker at gennemføre ordren.


Hvis varen er mangelfuld ved modtagelse, har du som køber ret til at få en omlevering. Du bedes i denne forbindelse kontakte Befree.dk hurtigst muligt for en redegørelse.
Når varerne sendes fra vores fabrik, modtager bestilleren en leveringsmeddelelse via e-mail. Denne leveringsmeddelelse indeholder information, som gør det muligt for bestilleren at følge og spore sin vare frem til levering hos bestilleren.

Forsinkelser

Indtræffer forsinkelser, er bestilleren kun berettiget til at ophæve aftalen, såfremt han samtidig med aftalens indgåelse har præciseret betydningen af, at levering sker på nøjagtig bestemt tid, og at han af Befree.dk har fået tilkendegivelse om, at dette kan overholdes.

Fortrydelsesret

Ved standardvarer som eksempelvis "Gadeskilte" og "standard vand" gælder forbrugeraftalelovens §18, hvilket giver dig 14 dages fuld returret, gældende fra tidspunktet du som kunde modtager din bestilling med mulighed for ombytning eller refundering af det fulde beløb fra os til dig.
Fortrydes købet af varen, skal dette meddeles Befree.dk indenfor den 14 dages fortrydelsfrist. Køber har herefter 14 dage til at sende varen retur til den af Befree.dk angivne adresse.

Har varen været taget i brug eller har andre fejl og mangler efter returnering, hæfter køber for en eventuel værdiforringelse af produktet, som Befree.dk vurderer og fastsætter. Dette beløb vil blive modregnet beløbet kunden måtte have tilgode hos Befree.dk

Ved kundetilpassede produkter, som eksempelvis "Vand med logo", "Bannere", ”Plakater”, ”Rollup bannere” og ”Klistermærker”, er der lovmæssigt kun fortrydelsesret indtil produktionen påbegyndes.  Se forbrugeraftaleloven §18, Stk. 4. herunder:
”Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en ikke finansiel tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, gælder fortrydelsesretten kun, indtil udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen begynder, når forbrugeren forinden har givet sit samtykke til, at den erhvervsdrivende kunne begynde udførelsen m.v. inden fortrydelsesfristens udløb. Denne begrænsning i fortrydelsesretten gælder dog ikke, hvis den pågældende aftale vedrører løbende levering og er indgået under eller i forbindelse med den erhvervsdrivendes telefoniske henvendelse til forbrugeren uden dennes forudgående anmodning”.

Returnering

Returvarer skal vedlægges kopi af originalfaktura samt oplysninger om, hvorvidt du ønsker varen byttet, eller om du ønsker pengene retur. I tilfælde af at du ønsker pengene retur, skal vi også bruge registrerings- og kontonummer (IKKE kortnummer) på den konto, som pengene skal overføres til.
 Returvarer håndteres i den rækkefølge vi modtager dem, og vi tilbagebetaler hurtigst muligt tilkodehavende beløb, dog senest 14 dage efter modtagelse.

Som kunde afholder du selv forsendelsesomkostningerne i forbindelse med returnering af varen, samt risikoen ved bortkomst eller beskadigelse på varen under transport. Vi anbefaler derfor at varen pakkes forsvarligt og returneres med en forsikring, som dækker varens fulde værdi. Bemærk: Returvarer sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Reklamation

Transportskader skal hurtigst muligt anmeldes til Befree.dk. Hvis transportskaden er tydelig på emballagen ved modtagelse, bedes du nægte modtagelsen og straks herefter kontakte Befree.dk, hvorefter skaden vil blive udbedret.  
Ved fejl, som først opdages, efter varen er taget i brug, skal du omgående reklamere til Befree.dk, dog senest 30 dage fra fakturadatoen og, hvis Befree.dk ønsker det, returnere varen. Indkommer reklamationen efter 30 dage, forbeholder Befree.dk sig ret til at afgøre, om fejlen skal udbedres.
Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse:
 
Befree ApS, Nørre Bjertvej 67-1, 6000 Kolding, Danmark, Tlf: (+45) 76 30 10 36, info@befree.dk

Indlevering af eget grafisk materiale

Hvis du ønsker at få produceret grafisk materiale leveret af dig, er det dit eget ansvar at have den nødvendige tilladelse til reproduktion af det leverede materiale. Befree.dk har intet ansvar for manglende hjemmel til reproduktion, mangfoldiggørelse eller udgivelser af skrift, tegninger, mønstre, illustrationer, tekster, varemærker, andre forretningskendetegn og øvrigt vareudstyr herunder formgivning eller andet, der kan være underkastet tredjemands rettigheder. Pådrager Befree.dk sig ansvar overfor tredjemand i anledning af din manglende hjemmel til udnyttelse af tredjemands tilkommende rettigheder, holder du Befree.dk skadesløs for et sådan ansvar.
Befree.dk forbeholder sig retten til ikke at producere dine motiver, såfremt Befree.dk er i tvivl, om det strider mod lovgivning eller kan virke stødende for nogen.
Befree.dk forbeholder sig retten til ikke at producere dine egne motiver, såfremt det af Befree.dk vurderes til at være i for dårlig kvalitet.

Klageadgang (B2C)

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på mail til: info@befree.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Øvrige betingelser


Udover det der angives i ovenstående handelsbetingelser, gælder købeloven.
 
Befree ApS, Nr Bjertvej 67-1, 6000 Kolding, Danmark, Tlf: (+45) 76 30 10 36, info@befree.dk